نگهداری کابینت ظرفشویی

نکات نگهداری درباره کابینت ظرفشویی

طراحی کابینت زیرسینک، یکی از مهم ترین بخش های طراحی کابینت اشپزخانه است زیرا این قسمت، به دلیل آن که در معرض آب ریزی قرار دارد، نسبت به قسمت های دیگر، دچار آسیب و خرابی بیشتری خواهد شد. بی توجهی به انتخاب نوع متریال و اسکلت کابینت، همچنین بی انضباطی در نگهداری آن، می تواند باعث خراب شدن ان شود.
از آنجا که معمولا تعمیر و ترمیم کابینت ها، از ساخت و نصب اولیه ی آن ها دشوار تر و گران قیمت تر است، مهم است که با دید بازتر و دقت بیشتری دست به انتخاب کابینت و یونیت زیر سینک ظرف شویی بزنیم و همچنین نکات نگهداری و مراقبت از ان را بدانیم.
یونیت یا اسکلت کابینت ممکن است از جنس فلز، ام دی اف، پی وی سی، چوب و یا هر متریال دیگری باشد، اما کابینت زیر سینک ظرف شویی به طور استثناء به دلیل انکه در معرض رطوبت قرار دارد، باید از متریالی انتخاب شود که بتواند رطوبت و خیسی تمامی این ویژگی ها را دارد.pvcناشی از نفوذ آب ظرف شویی را دوام بیاورد که یونیت
از جنس پلاستیک فشرده بوده و درPvc ، اصلی ترین متریالی است که به عنوان کابینت زیر سینک مورد استفاده قرار می گیرد pvcیونیت
برابر نفوذ آب و رطوبت صد در صد مقاوم است.

پی وی سی، متریالی نسبتا گران قیمت است و به همین دلیل، صرفه ی اقتصادی ندارد که تمام یونیت های کابینت آشپزخانه را از آن انتخاب کنید و بهتر است تنها در قسمت هایی از آشپزخانه از ان استفاده شود که در معرض رطوبت است و توجیه دارد که هزینه ی بیشتری برای ان صرف شود.
اگرچه بیشتر طراحان کابینت زیر ظرفشویی را از جنس پی وی سی انتخاب می کنند اما صفحه ی روی کابینت و قیمت در کابینت ها ممکن است از جنسی انتخاب شده باشد که در برابر آب مقاوم نباشد بنابراین آب بندی مناسب یکی از ارکان مهمی است که در مقاومت و دوام این قیمت از کابینت آشپزخانه موثر است.
نحوه آب بندی کابینت زیر ظرف شویی به این شکل است که باید همه ی قسمت های اتصال کابینت ها را با چسب آکواریوم مرغوب و با کیفیت و به طور مناسب بپوشانید. لازم است هر چند ماه یکبار آب بندی محل اتصال را چک کنید و در صورتی که نیاز به ترمیم دارند، آن ها را ترمیم کنید.
اگر متریال کابینت شما به گونه ای سات که در برابر نفوذ آب اسیب پذیر است، حتما پس از شستن ظروف یا بعد از خیس شده، کابینت و صفحه ی رو کابینتی را خشک کنید.